Haberler | MGM Mağaza Güvenlik Sistemleri

Acelemiz yok, hedefimiz liderlik

Rekabetin yoğun olduğu Mağaza Ürün Koruma Sistemleri sektöründe MGM olarak çok verimli bir yılı geride bırakmış olmanın mutluluğunu yaşamaktayız. Şirketimiz, 10 yıl önce göreve başlayan CEO’muz Murat Gençoğlu 'nun liderliğinde o günden itibaren kendisine yeni bir vizyon ve yol haritası belirledi.

Gençoğlu, göreve başladığım günlerde yapmış olduğum değerlendirmeler neticesinde, sektöre yön veren öncü firmaların rekabet ederken müşterilerini çok ihmal ettiğini gözlemlediğini, o günden itibaren yeni vizyon ve hedeflerini belirlerken tümüyle tüketici talep ve beklentilerine odaklandıklarını söylemektedir. Mağazalarda en çok tercih edilen Elektronik Ürün Koruma Sistemleri tedarikçisi olmak amacıyla, geride kalan bu 10 yıllık süreçte kendilerine uzun vadeli bir yol haritası ve Arge çalışma planı hazırladıklarını ve bunun sonuçlardanda büyük mutluluk duyduğunu gururla ifade etmektedir.

Bu süreçlerin sonucunda Teknolojik Gelişim ve Hizmet kalitemizi üst seviyelere ulaştırıp büyümemizi hızlandırmayı başararak, sektörel pazar payımızı ciddi oranda artırmış bulunmaktayız Buda bize şunu gösteriyorki, konusu ne olursa olsun ticaret yaparken asıl amaç para kazanmak değilde müşterilerimizin gönlünü kazanmak olduğunda verilen emeğin karşılığı her şekilde alınmaktadır. Gençoğlu hedeflerinin tabiki pazarda açık ara liderliği ele geçirmek olduğunu söylerken bunun için aceleleri olmadığının da altını çizmektedir. MGM Ceo'su Murat Gençoğlu bunu nasıl yapacaklarını şöyle anlattı:

 Yaklaşık 10 yıldır MGM Mağaza Güvenlik Sistemlerinin yöneticiliğini yapmaktasınız, geldiğinizde şirketi nasıl buldunuz?

MGM'yi göreve başlamadan çok daha öncesinden tanıyan biriyim. Ayda birkaç kez mutlaka genel merkezlerine ziyaretlerine gidiyordum. Dolayısıyla MGM' nin ne kadar büyük bir şirket olduğunu, potansiyelinin nerelere varabileceğini ve neyi temsil ettiğini çok iyi görebiliyordum.

 Bugün itibari ile MGM Türkiye’nin açık ara en büyük mağaza güvenlik sistemleri perakendecisidir. 2019 yılı sonu itibarı ile 10.000 den fazla mağazada ürümlerimiz mevcut, 30 dan fazla ülkede direk yada dolaylı yolla ürünlerimiz kullanılmakta. Ülkemizi bir yana bırakın ülkemiz dışında dahi ürünlerimizi kullananların tavsiyeleri ile bizlere ulaşan yeni müşterileri yeni talepleri görüyoruz bunları karşılıyoruz. Bunun haklı gururunu yaşıyoruz.

Ülkemiz mağaza güvenlik sistemleri perakendeciliğinde rekabetin üst seviyede olduğu bir ülkedir. Geçtiğimiz dönemlerde de aşırı rekabet vardı. Şu anda belli geçmişi olan firmalar bu işi ciddi anlamda yapabiliyor. MGM 19 yılda hem Türkiye’de hem Yurt dışında çok güzel yerlere geldi. Özellikle teknolojik altyapıya çok ciddi yatırımlar yapılması sonucunda sektörün en büyük markalarına kurulumlar yaptı hizmetler verdi vermeyede devame ediyor.

 Göreve geldiğinizde sizden beklenti neydi?

Amacımız müşterilerimizi memnun etmek. Onlarla ticari ilişkilerin ötesinde dostane bağlar kurabilmek. Bunun neticesinde ise Türkiye’nin en çok tercih edilen mağaza güvenlik sistemleri perakendecisi olmak istiyoruz. Tüketicinin en çok tercih ettiği marka olmak amacındayız. İlk geldiğimde yaklaşık 1,5 ay olabildiğince çalışanları dinledim, gerek saha gerekse şirket içi çalışanlarımızdan müşteri şikayet ve taleplerini dinledim. Şirkette yer alan tüm departmanların her birinin yöneticisiyle ve ekipleriyle toplantılar yaptım. Herkesle anket yaptık ve onlara 4 basit soru sorduk: “Ne kalsın, neyi değiştirelim, eksiğimiz ne, sizce bizi olumlu yada olumsuz anlamda farklı kılan nedir?” Bu soruların yanıtları sayesinde elimizde epey bilgi toplandı. Bu doneleri incelediğimizde sektöre yön verenlerin birbirleri arasında rekabet etmekten müşteri memnuniyetini unuttuğunu gördük. Müşterilerimizin talep ve beklentilerini eleştirilerini merkeze koyarsak, sürdürülebilir oluruz, doğru iş yaparız dedik. Böylelikle vizyonu belirlemiş olduk.

 Değişimi sağlamak için nasıl bir plan yaptınız?

 ARGE ekibimize gerekli teknolojik donanımları sağladık, kısa ve uzun vadeli çalışma haritamızı belirledik, Çeşitli yeni ürün fikirleri ortaya çıkardık. Değişmekte olan teknolojiye ayak uydurmak için yeni 

ürünler geliştirip piyasa ihtiyaçlarına hızlı cevaplar vermeyi hedefledik. Nasıl daha hızlı olabiliriz, nasıl daha iyi organize olabiliiriz, müşteri memnuniyetini nasıl artırabiliriz fikriyle türkiyenin pek çok noktasına teknik servis bölge temsilciliklerimizi oluşturduk. Bunun sonucunda her ilimize daha hızlı ve kolay ulaşım sağlar hale geldik. Satış ekibimizi her alanda uzmanlaştırdık , müşteriye gerek telefonla gerek yüzyüze ürünlerimizin artıları eksileri konusunda yeterli bilgilendirmeyi sağlayacak konuma getirdik. Sektöre satılmakta olan ürünlerin sadece artılarını değil eksik yönlerinide müşterilerle paylaşmalarını özellikle istedik. Bunları adım adım hayata geçirmeye başladık. Bunun sonucunda da beklediğimiz ve amaçladığımız müşteri memnuniyetini üst seviyelere taşıdık.